fredag 9 mars 2012

Mitt schlagerhjärta slog just en kullerbytta av lycka

Det har varit lite ljumt iår med känslor angående Melodifestivalen från min sida. Jag har suttit och peppat lite ikväll och lyssnat på morgondagens finalister och min slutsats var att alla låtarna är för dåliga, tråkiga eller melodilösa för att ha någon som helst chans i Eurovision. Molly sjunger bäst men har en förfärligt klicheartad låt. Danny är mest show men han kan ju inte sjunga. Så är det han som breakdansar i kostym, han är gladast och det hela är trevligt men låten är så vansinnigt trist. Segertippade Loreen sjunger fint men låten, och den djupsinniga dansen, och så snö på slutet, jag fatttar inte vad det rör sej om riktigt. Så jag bestämde mej för att jag inte bryr mej så mycket iår, kanske tittar jag inte ens. Det kändes tomt i bröstet. Så plötsligt ramlar jag över Rysslands bidrag, och jag blir lycklig i hela mitt schlagerhjärta. Vem bryr sej om Sverige, de ryska tanterna till seger!

Lyssna gärna på Buranovskiye Babushki från Ryssland:

4 kommentarer:

Monica sa...

Så alldeles underbart:-) och så söta de är, deras kläder är ju otroligt fina med och tänk, det och de känns äkta!

Steel City Anna sa...

Hon den lilla gumman till vänster är min favorit :) Skulle gärna ha ett sånt där halsband.

Nanna sa...

Ja, det är extra bra med tanke på allt plastigt och/eller fejk Ryssland skickat de senaste åren. Den lilla gumman är ju stencool, hon sjunger inte ens i början - står bara och ser skön ut! :D

Steel City Anna sa...

Nanna: ja, hon är för härlig :)