tisdag 6 mars 2012

Glömt och gömt

Lite byggnader och detaljer från en semesterpromenad på lite gömda gator jag sällan har tid att gå på. Det finns alltid något att upptäcka!
Stövlar på en engelsk soldat i första världskriget
En av alla universitetsbyggnader
Irländsk pub - jag älskar den lilla lyktan
Nästan som i Edinburgh med Georgiansk arkitektur
En smal gränd bakom katedralen
Några få industrier kvar mitt i stan
Otroligt vacker lila krokus tittar upp vid en gammal öde lagerlokal
Katedralen från sidan
Bakgata. Skulle tro att de här byggnaderna är från 1700-talet
Gammalt tegel
En synagoga, nästan osynlig om man inte går in på innergården

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Tack för en fin promenad!!!
Jag gillar gamla tegelhus! :-) Extra roligt att fundera över hur mycket som förändrat sig i samhället sedan den tiden de byggdes. Tänk om de kunde tala...?! :-)

Monica sa...

Han ser väldigt levande ut, soldaten.
Och tänk att penséerna lyser utomhus, vilken skillnad mot här. Vad mycket det finns att upptäcka när man har tid att gå lite utanför de vanliga stråken tur och retur, tänkte också på Edinburgh och vilka fina hus och gränder det finns överallt. Och så mycket bevarat, det är något att glädjas åt:-). Jag fick en alldeles akut Sheffieldlängtan.

Steel City Anna sa...

Saltistjejen: Det är spännande hur många fasader som renoverats medan de gamla teglet lurar på baksidan :)

Mamma: Ja, nu har du inte varit här på ett tag :)