söndag 18 mars 2012

Mors Dag och magnolia

Idag är det Mors Dag i England. Morgonpromenad i disigt ljus. Alla affärer lockar med olika erbjudanden till Mor. En bjöd till och med på champagne och choklad till alla mödrar. Blomsteraffärerna svämmar över av Mothering Sunday gåvor.


Men den bästa presenten tycker jag, som befinner mej på fel sida Nordsjön från min egen mamma, är att magnolian nästan, nästan slagit ut imorse, till alla mödrars ära. Och den presenten skickar jag nu:




Om mamma hade varit här hade vi dock gått hit på Afternoon tea!

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Tala om att ha blivit en duktig fotograf, men det har du verkligen blivit, Anna!

annannan sa...

Och i morgon är det Fars Dag i Portugal. Det är alltid på samma datum, den 19 mars, för det är tydligen Sankt Josefs dag.

Mors Dag är det däremot första söndagen i maj. Jungfru Maria är för helig för att dela sin dag med mödrar i allmänhet, kan man misstänka. Alltså, jag tror inte att hon själv skulle tycka det, men kyrkan gör det nog.

Fint att låta sig påminnas att tänka på sin moder och sin fader.

Monica sa...

Jag tackar så innerligt! Och vilken kraft i naturen, vad de är magnifika de knopparna och vilka skönheter! Underbart med alla blommor och färger! Och härligt hade det varit med afternoon tea:-).

Steel City Anna sa...

Tack Elisabet!

Mamma: Vi får hitta ett afternoontea-ställe en annan gång :)

Annannan: Mors dag firas verkligen ofantligt i England medan Fars dag glöms bort ganska mycket. Det brukar finnas nån grå monter med slipsar i vid kassan. Intressant att nästan alla länder har mors- och farsdagarna på olika datum!