söndag 28 november 2010

Älskar det här klippet ...

Adventsstök 1963. Gillar det superlånga introt där Ria liksom bara glider in i bilden. Komiskt och hur gulligt som helst.

Och de små hjälpredorna. Man bara smälter.

Receptet visas så länge att man hinner skriva ned det, inget länkande till webadresser.

Märk väl hur härligt sur pysseltanten blir när Ria säger att hon kommer från ett pensionärshem, inte en klubb.

Jag har nog haft det här klippet på bloggen förr. Men det tåls att ses igen! Det finns två delar till på Svt.se om man vill se hela programmet.

3 kommentarer:

Monica sa...

Mor din har minnen av Ria, jag gillade henne, möjligen fanns det inte så mycket annat att roa sig med på den tiden;-)

Monica sa...

Det är ett alldeles fantastiskt program:-), jag hade gärna varit Ria:-) kombinerat med lite pysslande hemma eller i klubben;-). Om jag hittar en häst eller ett troll på Stadsmissionen lovar jag att köpa.-).

Steel City Anna sa...

Jag tycker tanten är jätterolig, särskilt att det är nästan det enda hon säger, och Ria när hon blir lite smågenerad att hon sagt fel men ändå tänker att snart blir det nog hemmet iallafall :)