onsdag 17 november 2010

Nittionio

Jag har lånat denna roliga lista från Annannan. Vilken listexplosion det är i bloggvärlden nu!

Sådant du redan gjort

Sådant du skulle vilja göra

Sådant du inte har gjort och inte vill göra

1. Startat din egen blogg

2. Sovit under stjärnorna

3. Spelat i ett band. (Ja, faktiskt. Jag hade ett barockband med några tjejer på Ekerö när jag var en sisådär 14, 15. Vi spelade blockflöjt. Det är sant. Och jätteroligt, tänkt, detta hade jag närapå glömt!)

4. Åkt Hurtigrutten.

5. Sett ett stjärnfall

6. Rensat ut mer ur gömmorna än du egentligen vågat. (Rensat har jag gjort, men inte mer än jag vågat. Jag vågar rensa hur mycket som helst)

7. Pilgrimsvandrat.

8. Bestigit ett berg.

9. Hållit en brännmanet i handen

10. Sjungit solo

11. Hoppat bungyjump

12. Besökt New York

13. Sett ett åskväder till havs

14. Lärt dig själv ett hantverk från början

15. Adopterat ett barn

16. Varit matförgiftad (Jajamän. Skaldjurssoppa.)

17. Sett Berlinmuren före fallet

18. Odlat dina egna grönsaker

19. Sett Mona Lisa i verkligheten

20. Sovit på nattåg

21. Haft kuddkrig

22. Liftat

23. Sjukanmält dej när du var frisk

24. Byggt en trädkoja

25. Låtit en kalv suga på din hand

26. Badat naken i ett hav eller i en sjö

27. Sprungit ett maratonlopp

28. Åkt gondol i Venedig

29. Sett en sol- eller månförmörkelse

30. Sett en bastuflotte på älven

31. Slagit helrunda i brännboll

32. Varit på kryssning

33. Sett Niagarafallen i verkligheten

34. Stått tjugo meter från en levande björn

35. Varit på tyst retreat

36. Lärt dig själv ett språk (jag har undervisats med varierande framgång)

37. Haft tillräckligt mycket pengar för att känna dig nöjd

38. Sett det lutande tornet i Pisa i verkligheten

39. Klättrat på en bergvägg

40. Sett Michelangelos David i verkligheten

41. Sjungit karaoke

42. Badat i en varm källa

43. Betalat ett mål mat åt en okänd

44. Besökt ett afrikanskt land söder om Sahara

45. Tagit en månskenspromenad på stranden

46. Åkt ambulans

47. Fått ditt porträtt målat

48. Varit på djuphavsfiske

49. Sett det Sixtinska kapellet i verkligheten

50. Varit högst upp i Eiffeltornet

51. Snorklat eller dykt.

52. Kissat i regnet

53. Lekt i leran

54. Varit på drive-in bio

55. Varit med i en film

56. Besökt Kinesiska Muren

57. Startat ett företag.

58. Tagit en lektion i kampsport

59. Besökt Ryssland

60. Arbetat i ett soppkök

61. Sålt scoutkakor

62. Varit på valskådning

63. Fått blommor utan anledning

64. Givit blod

65. Hoppat fallskärm

66. Besökt ett koncentrationsläger

67. Skrivit ut en ogiltig check

68. Flygit helikopter

69. Sparat en favoritleksak från när du var barn

70. Sett norrsken

71. Ätit kaviar (inte Kalles, alltså)

72. Sytt ett lapptäcke

73. Snickrat en låda

74. Ridit en töltande islandshäst

75. Blivit avskedad

76. Sett vaktombytet i London.

77. Brutit ett ben

78. Suttit på en accelererande motorcykel

79. Sett Grand Canyon i verkligheten

80. Fått en bok utgiven

81. Ställt ut ett konstverk

82. Köpt en helt ny bil

83. Strövat i Jerusalem

84. Varit med på bild i tidningen

85. Läst hela Bibeln

86. Sett Manneken Pis i verkligheten (extra pluspoäng om det var i regnet, se nr 52)

87. Slaktat och berett ett djur

88. Haft vattkoppor

89. Räddat någons liv

90. Varit stödperson eller stödfamilj för någon

91. Mött en känd person

92. Gått med i en bokklubb

93. Förlorat någon älskad

94. Fått barn

95. Bott på af Chapman

96. Simmat i Döda Havet

97. Varit med i en rättegång

98. Ägt en mobiltelefon

99. Blivit stungen av ett bi

8 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Jag tror det var den i särklass längsta listan jag sett hittills! :)

Steel City Anna sa...

haha ja men den är ju jätterolig :) ju längre listor desto bättre ... jag hade en lista på facebook förrut som hette 101 things, så den var ännu längre :)

Zaba sa...

Rolig lista, jag ska norpa den på lördag.

Tycker om liknande listor påminner om mina NYE Resolution lists, i år var de 31 stycken!?!

Nä nu lockar julmusten i kylen :)

annannan sa...

Vi andra som inte sett att 82:an kom bort tar av oss hatten särskilt för dig!

Steel City Anna sa...

Zaba - var har du hittat julmust? Ikea? IKEA i Leeds har ingen :( Jag ääälskar julmust ...

Steel City Anna sa...

Annannan: Det är typiskt mej att lägga märke till sånt :)

Zaba sa...

IKEA i London (alla 4) säljer julmust, sen finns det ju 2 svenskaffärer men min kommer från kyrkans julmarknad.

Brukar inte vara så mycket för jul men i år längtar jag fastän jag ingen har att fira med!?!

Har inte hunnit norpa listan än...

Steel City Anna sa...

4 IKEA! Det finns ingen rättvisa i världen :)