lördag 23 oktober 2010

Jag har ställt fram en tomte ...

Maken har gjort en nejlike-apelsin. Och jag ställde fram mitt käraste julpynt, Jim-Shore-tomten köpt i jul-året-om-affären Christmas Angels i York. Efter en stadig engelsk frukost -- gick jag ut och julshoppade. MYCKET fok redan. Fick flera bra ideer, men de är hemliga. Till Primark går jag iallafall inte igen förrän efter jul, det var så mycket trängsel därinne att jag inte ens orkade köpa nånting, trots att jag såg en söt väska ...

Nu ikväll ska jag sitta under en filt, dricka varm choklad, äta popcorn och titta på alla mina favoritjulfilmer:

The Nightmare Before Christmas
The Polar Express
The Elf
The Holiday
och såklart, Astrids Lindgrens Jul ...


Bara två månader kvar till jul ... Det går på en blinkning!

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Jag är så glad att hitta någon som ser fram emot julen lika mycket som jag!! Vilken fantastisk tomte! Den påminner om en ängel som vi köpte i NY för två år sen. Dyr som tusan, men hur vacker som helst. Nåt man har kvar hela livet!
Kram

Monica sa...

Åh så fin tomten är! Och allt det andra låter väldigt trevligt också å inte är det en dag för tidigt:-)