måndag 25 oktober 2010

Låtsaspromenad

Solen strålar genom fönsterrutorna, som är ganska fläckliga. Jag har satt på mej yllekoftor, varm pyjamas och morgonrock och bosatt mej i soffan med täcke och kudde. Vid nio-tiden imorse insåg jag att jag inte skulle palla en dag på jobbet, inte ens att bara sitta vid ett skrivbord. Vinterflunsan har slagit till, pang bom bara. Jag anstränger mej att bara sitta still i soffan, fast jag gärna skulle vilja tvätta de där fönsterrutorna ... dammsuga lite ... kolla jobbmobilen ... Gå ut och njuta av det vackra höstvädret ... Men jag får njuta av minnesbilder istället. Det har blivit många fina höstpromenader redan i år.

2 kommentarer:

Monica sa...

Åh så vackert och du kan glädjas åt den fina dagen! Och förstår du är riktigt sjuk när du är hemma och använd förnuftet denna gång, kom ihåg att du nästan dog för två höstar sedan! Även om det inte är roligt att tänka på så tror jag en påminnelse från mamma behövs! Och ingen tackar när man offrat sig, fast det tog lång tid för mig att fatta om jag ens gör det än:-)

Steel City Anna sa...

Jag slipper iallafall köra rullstol ...