fredag 22 oktober 2010

Jul?

Jag kommer hem och maken har satt på min skiva med svenska julsånger på full volym. När ska vi julpynta, undrar han? Nja, sista veckan i november svarar jag. Lite tidigare väl, ber han. Jodå, kanske vi lika gärna kan börja första veckan i november.

Nu har de större varuhusen allihop julskyltat. De mindre håller igång med Halloweenpynt i sina fönster. Det går fort, snart är det jul!

Imorgon tänker jag julklappsshoppa, så önskelistor tas emot snarast ...

Favoritjulsång? Min är den här (Lyss till änglasångens ord på svenska):

4 kommentarer:

Monica sa...

Härligt med julskyltning:-)!

Monica sa...

Och härligt med änglasång:-)

Trillingnöten sa...

Oj! vad härligt att julpynta redan!! Jag är också sugen, men det är inte lika påtagligt nära jul här ännu känns det som!

Steel City Anna sa...

Jag har bara julpyntat liiite :) Här är julkaoset i ful gång, märkte jag idag! Hu så mycket folk!