söndag 24 oktober 2010

Julklappar

Typiskt Sheffieldskt: Lite 60-tals kontorslådor, lite Tudor-stil, lite 1800-tals-sirligt, en skyskrapa, lite supertrendigt rivjärns-parkeringshus, allt på en gång, som det liksom blidde bara. Det tog lång tid att vänja sej vid (saknade de rena linjerna, den svenska ordning och redan) men nu älskar jag det.

Stark höstsol idag, lagom kallt. Ganska tomt på stan idag jämfört med igår, jag gick en sväng och köpte några julklappar som jag tittat ut igår men inte orkade stå i kö för att handla då. Skyltfönstrena julglittrar på Debenhams, John Lewis och Marks & Spencers. Staden Halloweenrustas för nästa söndag, karusellerna är redan på plats. Resten av kvällen spenderas med Gilmore Girls som är den höstmysigaste serien jag vet om. Så är helgen redan slut ... Det går fort.

Idel julklappar ... Och julpåsar har de redan börjat med på M&S.

2 kommentarer:

Monica sa...

Åh så mysigt:-)!

Steel City Anna sa...

Det var trevligare i affärerna idag ... Jag ska undvika lördagsshopping fram till jul.