måndag 18 oktober 2010

Dokument från en annan höst

En plötslig ingivelse får mej att fundera över vad jag hade för mej den här dagen för två år sen. Då när jag precis hade börjat bloggen. Jo, jag skrev listor över komiska iakttagelser i mitt nya land.

Vad länge sen det känns. Och oj vad vuxen jag har blivit sen dess.

Mina byxor har pressveck och jag var helt klart roligare förr. Och det där med gangsterpensionärerna, det har jag helt slutat lägga märke till. Men det var ganska kul när saker och ting fortfarande var nytt och jag skrev såhär:

Engelska pensionärer har grymt med självförtroende och har varit med i andra världskriget och räddat England, Europa, Hela Världen och samhällsordningen for evig tid. Dom ber inte om ursäkt for sej, bildar gäng, röker, spelar kort och kör på folk med eldrivna rullstolar och tar alla platser på bussen efter klockan 9 då dom får åka gratis. Dom blir fulla också.

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Hahaha! Vilken härlig syn! Jag ser pensionärer med läderjacka, en cigg i munnen och kort i jackärmen med eldrivna makapärer som tar dem runt stan för att jäklas!

Steel City Anna sa...

Ungefär så är det faktiskt :) I vissa områden iallafall.

Sen finns det förstås söta tanter i dräkt också som lagt håret prydligt i lockar och tagit på sej finkjolen ut på stan.

Det återstår att se vilket gäng jag kommer ansluta mej till om jag bor kvar här när jag blir pensionär ...