lördag 9 oktober 2010

Sheffieldska favoritställen

För ett tag sen gick jag en promenad och fotade synnerligen snygga hus, och fick en förfrågan att fota lite mer snygga hus. Här kommer så några favoritställen!

Rare and Racy. En högst personlig och fyndig second hand affär, ligger på Division Street. Här kan man hitta böcker man inte visste fanns och originella konstverk.En ljuvlig affär med världens största broschsamling, iallafall i skylten. Också den på Division Street. Ägaren brukar sitta och sola på pallen vid dörren.
I närheten ligger den söta bokbindaren.
Det här söta huset - ett gammalt krukmakeri från 1700-talet - vid Devonshire Green har en himla bra presentaffär på hörnet. Besökes ofta!Det här är ett trevligt ställe lite längre bort på Division Street som är ganska nytt trots namnet - The Old House. God mat och mysig atmosfär.Nära Millenium Galleries ligger denna fina pub, The Brown Bear på Surrey Street.

4 kommentarer:

Monica sa...

Ja allt är helt underbart, det gäller bara att lyfta blicken för ofta går jag i alla fall och tittar i ögonhöjd men om jag strosar med kameran i hand jag också så ser jag så mycket mer.

Trillingnöten sa...

Himla mysigt!

Elisabet. sa...

Nå, har turistnämnden i Sheffield hört av sig till dig? Jag menar, om den där medaljen för all PR du sprider.

Det kan jag ju säga dig, att inte hade jag Sheffield på listan över städer jag kan tänka mig att besöka i England.

Det har jag nu ,-)

Steel City Anna sa...

Turistnämnden har inte fått upp ögonen för mej ännu, jag väntar tålmodigt :)