söndag 7 februari 2010

Örnsköldsvik

Norrland. Hotpants. Ukraina-pop. Barfota. Och så en hustler.

Alltså, vad var det som hände igår? Jag har då inte rikigt hämtat mej ännu.

Första låten med Ola kändes väntad och vaggade in mej i en falsk säkerhet. Men sen kom en limeskimrande dansbandsdrottning och sjöng nån slags cool klubblåt. Och sen Ukraina-popen som skulle gå hem i öst. Det kunde jag förstå. Jag började känna mej på banan igen. Men då kom barfota karlar från Eskilstuna i dreadlocks och pep fram en sång om salt. Och efter detta en klängig musikalstjärna helt omotiverat omringad av med en fin omskrivning, ladies of the night, som sjöng om frälsaren. Nej nu, tänkte jag. Nu är det kokta fläsket stekt. Som tur var anlände en helgjuten schlagersjärna med en trevlig ballad. Och så den gamla vanliga hiphoplåten som bara måste vara med i Melodifestivalen nuförtiden. Och sist så fick den utomordentligt charmige fakiren mej att le igen.

Och så chockade Dolph med en sång och dansuppvisning.

Ja, vad ska man säga? Jag är mållös.

Melodifestivalen 2010 blir nåt i hästväg.

Av alla schlagerbloggar som finns att vältra se i vill jag gärna rekommendera DN:s. Motvilligare schlagerbloggare får man leta efter, men roligt blir det.

1 kommentar:

mamma sa...

Ja det var rent sanslöst:-) Ekborg kan ju sjunga förstås men i det här och som här? Och allt det andra.....Dolph var en intressant bekantskap:). Sedan trodde jag det skulle vara rooooligare upplägg, var småtrist mest hela tiden. Tänkte du på när de sa om fakiren, ja han bodde ett tag i Huddinge men sen återvände han till 08-området igen! Det där med kunskapen om stan utanför tullarna är lite kul. "Vi som aldrig åkt pendeltåg" m fl.