fredag 19 februari 2010

Deltävling 3

Tjuvlyssnar på morgondagens melodifestivalbidrag. Alcazar låter som Alcazar men det är inte en dum låt, det blir nog Globen på den. Och Elin Lanto får nog en Andra Chans med den hysteriskt tramsiga Britneylåten. Och Darin åker nog direkt till finalen med en stånkade typisk Idolballad. Jag hoppas att tjejhårdrocksgruppen går vidare också.

Hur kan jag tro på kärlek får mej att tycka att texten till Handen på Hjärtat är fenomenal, till och med raden "segla min båt utav bark" slår: "Jag har sett hur du kan le, jag har hört dej gråta. Det är alltid svårt att se, kinder som är våta. Hur kan jag tro på kärlek när jag ser unga dö. Jag är ensam mitt i havet, varje själ är en ö."



Fast jo, jag antar att lite charmigt är det också. Det är inget fel på poesi som rimmar. Man ska inte vara sån. Jag säger som Vicki, livet är som ett träd, utan att alls le lite sarkastiskt. Det var bättre förr.

2 kommentarer:

mamma sa...

Har tittat på dansen och Gudrun är kvar, hon berättade en del om sitt kärleksliv ikväll, verkar som det är bra, kul att se henne lite i hemmiljö också. Som jag ser det finns det tre i topp nu, (C+M, M+S, C+vet inte vad killen heter) blir nog svårt att skilja dem åt, men någon av dem kan vinna på mer popularitet hos folket.

mamma sa...

Livet som ett träd, det måste jag ha missat:-) Känner igen sångerskan till utseendet men vet inte vem hon är. Kollat in dansen också, ja det var bättre förr;-)