söndag 28 februari 2010

Ajöss, februari

En härlig söndag har det varit. Jag har varit ensam hemma, lagat köttgryta, intagit kaffe med dopp och läst damtidningar. Nu kommer våren snart, stod det. Så var det en väldigt massa tips om hur man kan ta in kvistar och tvinga dom att börja blomma med hett vatten för att låtsas att den redan är här. Pastellfärgade spetsdukar och gula gardiner och ett nymålat rosa skåp kan man införskaffa också, och så sy ett lapptäcke av återvunna sjalar. Sånt behöver inte jag. Det räcker att veta att februari är slut och att det blir ljusare och ljusare. I mars ska jag ta en tur till Botaniska trädgården och leta vårblommor. Jag har redan sett hängen på träden.
Februari har varit en snabb månad som vanligt. OS har jag inte ens märkt, engelsk TV är ganska ointresserade. Melodifestivalen däremot har upptagit en del tid men jag måste säga att jag är bseviken iår. Det har blivit alldeles för tradigt. Jag ser mer fram emot Eurovision nu och det ska bli extra roligt att den går i Oslo.

Alla hjärtans dag har kommit och gått, den försenade julfesten med jobbet blev av vid grayhound racing banan, Victoria vill inte att man säger du i onödan, vikingafestival i York piggade upp, mycket TV-tittande har det blivit; Anders och Måns, Sisselas dödssynder, landet brunsås, gamla PLUS avsnitt ... Jodå, det har funnits en hel del att bli glad av i vintermörkret. Och vad roligt att NEO kom vidare igår, det hade jag inte trott! Men om jag redan nu får gissa en vinnare i Globen, så blir det den här ...

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Håller med Dig där!

Håller mest på bäste Peter också!
Han har något visst och en härlig scenutstrålning.

mamma sa...

Han är nog en vinnare. Anna sjöng bra också tycker jag, en ny bekantskap för mig, har aldrig hört henne tidigare. Och NEO var också riktigt bra, men klart, Peter är ju mångsidig och duktig.

Vad härligt att se hängena, kollade ikväll på lite olika vårgrupper, de är ju så vackra, men jag har rätt fullt med blommor så jag bara tittade:-) Men sen när jag såg hängena på träden så tyckte jag de var vackrare än allt annat. Och så läste jag lite hastigt först och trodde du satt upp gula gardiner så jag undrade vad som hänt;-)puss