torsdag 25 februari 2010

Väntan

Det här är en sån där typisk grå vardagsvakuumdag. En maskin tvätt dunkar i bakgrunden. Himlen är igentäckt av moln som inte kan bestämma sej för om de vill regna eller snöa. Det är inte kallt och inte varmt heller. Tiden räcker inte till att göra nånting vettigt av min dag, men är får lång för att göra ingenting, eftersom jag väntar på att åka till jobbet sådär mitt i eftermiddagen. Sånna här dagar bara sugs upp och försvinner. Det är på nåt vis som att tiden stannar tills jag kommer hem igen. Åtta år, har jag bekantat mej med den där preåkatilljobbetvakuumkänslan. Och kanske jag gillar den lite grand också. Kravlöst, på nåt sätt.

Väntan.

2 kommentarer:

mamma sa...

Solen skiner lite här och det är nollgradigt. Ska bli så under helgen så en del snö kanske smälter (innan nästa snöanfall) Läste åtta år, oj tänkte jag vad lång tid, men det är sant, under studietiden jobbade du flera år, iväg på ett pass och så direkt till universitetet på morgonen. Och hela somrarna. Och sen examen och sen flytt och jobb meddetsamma. Om du tänker vore det behövligt med lite längre ledighet, det har du inte haft på alla dessa år. Hur det ska ordnas. Vi kanske skulle tågluffa du och jag?;-)Eller båtluffa? Puss

mamma sa...

Något utanför ämnet;-)men ändå.
Har jag tittat på mitt älsklingsprogram "Huset på landet". Idag var man i South Yorkshire och det sas att inget vackrare finns i hela England. Tänkte väl det. De tittade på fantastiska hus i Peak District, paret skulle arbeta i Leeds, men kunde pendla en bit. Sedan rent praktiskt vet jag inte hur det är att bo på landet utanför t ex Sheffield, men vackert är det, helt underbart. Medan far din sitter här och tittar på Katrineholm:-), tittar jag runt i England, tja, kanske Katrineholm först och England sen:-). Det sas också att det ännu är prisvärt i South Yorkshire men priserna stigit sen förra året. Sen förundras jag över att folk har så vansinnigt mycket pengar i England, så de kan välja och vraka, men de har gjort bra husaffärer ofta och på några år gjort både dubbel- och trippelvinster och flyttar ut från London. Men jag kan ju alltid drömma lite, ser mig gåendes bland rosor och lavendel, minst en hund har alla också. Och ägnar mig åt inredning, läser böcker, bjuder grannarna på te. Liten butik skulle jag kunna ha. Småstäderna och byarna där har väldigt mycket besök av turister året om så ett café skulle nog gå bra. Puss