tisdag 16 februari 2010

Pancake Day

Idag är det Fettisdagen. Semmeldagen. Eller - Pancake Day! Semlor har jag redan gjort så idag gör jag som the English och steker pannkakor. Jag rusade till Tesco efter kontoret och köpte ägg och vetemjöl och mjölk och fick på köpet agera guide åt alla de studenter som hade tänkt köpa färdig pannkakssmet på flaska men inte fick tag på nån för att det hade blivit en sådan pannkaksrusning och inte hade en aning om hur man gör egen pannkakssmet (brittiska studenter är utav det tafattare slaget när det gäller hushållssysslor. Svenska dagisbarn är högst troligen snäppet vassare på detta område). Till och med ägg fick jag fråga om på lagret, folk var helt galna.

Pannkakor är iallafall mycket enklare att göra än semlor ... Men tänk om jag hade haft ett svenskt bageri runt hörnet och hade kunnat gå dit och köpa några tills kvällskaffet. Det hade allt gjort livet lite roligare.

1 kommentar:

mamma sa...

Vi firade med semlor, de var ovanligt goda idag, har väl gjorts i omgångar för att räcka till för de var fräschast hittills. Men pannkakor är goda de med. Nu tittar jag på det engelska programmet där folk har sålt sitt läckra hus och letar efter ett ännu läckrare. Har då en bestämd budget och en mycket trevlig mäklare som letat upp några fina objekt och visar. Jag har snart varit runt i hela England och lär mig massor. Vet snart var jag vill bo:-) fast nära dig förstås, puss