torsdag 17 februari 2011

Smyglyssning inför lördag

På lördag tävlar Linda Sundblad, Simon Forsberg, Sebastian, Shirley's Angels, Sara Lumholdt, The Playtones, Sara Varga och Eric Saade i den tredje melodifestivalsdelfinalen. Och efter den lilla smyglyssningen man får ta del av innan lördag så måste jag säga att vilket otroligt uppsving efter förra lördagens delfinal! Jag tycker faktiskt att samtliga bidrag låter ganska bra!

Det här kan nog bli riktigt spännande, svårt att tippa ... Jag tror att Eric Saade och Sebastian går till Andra Chansen, och Sara Varga och Shirley's Angels till final. Eller tvärtom! Det kan gå bra för de andra låtarna också. Jag gillar Shirley's Angels bäst efter det lilla man fick höra.

Ändå, jag saknar när melodifestivalen var lite mindre hysterisk och en trygg plats för bidrag som detta att frodas - nu på lördag låter ju nästan alla bidrag som i vilken radiopopkanal som helst ...


Och så saknar jag när det var livs levande kör och orkester!

4 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Jag håller på mig och lyssnar inte förrän på lördag, gammaldags som jag är. Kan jag inte få EN stor Sverigefinal (istället för 79) ska jag minsann inte lyssna på bidragen i förtid iaf :)

Julia Maria sa...

vilken härlig blogg!! :)

Steel City Anna sa...

Trillingnöten - jag tycker det är fånigt spännande med smyglyssningen haha, men jag skulle egentligen också gärna slippa alla delfinaler. England har redan sitt bidrag klart och jag fick frågan igår om jag trodde att Sverige skulle lyckas kvala in i år och sa att jo alltså vårt bidrag är inte bestämt än ... Men har inte du sagt att du måste vara hemma flera lördagkvällar i rad nu för att titta på schlager?! Eeeh mjo, altså vi har typ massa olika delfinaler ... De tittade mycket oförstående på mej :)

Julia Maria: tack så mycket och välkommen! :)

Steel City Anna sa...

jag tippade inte så himla dumt :) Playtones hade jag dock inte räknat med.