söndag 20 februari 2011

A Little Britain Moment

Jag har jobbat idag, inte på kontoret utan mer ute på fältet kan man säga, med en dam som har ett milt förståndshandikapp. Hon ska laga Sunday Dinner med tre sorters grönsaker och rostade potatisar och kött naturligtvis.

Vilket kött vill du ha? frågar jag. Jag visar rökt fläskkött. Jag visar stek av gris, lamm och biff. Jag visar kyckling.

Fläsk, säger hon. Den, säger hon och väljer en stor stek.

Vi spenderar ungefär två timmar med att tillreda steken och alla tillbehör.

Hon äter och säger 'smashing' om maten. Men sen lämnar hon allt kött. Och när hon skrapar tallriken undrar jag förvånat "var det inte gott?"

Nä, svarar hon. Jag tycker inte om stek.

Men varför valde du det då?

Jo för att det ser gott ut.

3 kommentarer:

Monica sa...

*skratt*

Trillingnöten sa...

Hahaha :) Så logiskt för henne och för mig helt ologiskt!

Steel City Anna sa...

Hon fick ju dessutom vänta tålmodigt i två timmar för att steken skulle bli klar i ugnen vilket är ganska kul :)