torsdag 24 februari 2011

Smyglyssning inför den sista delfinalen

Snart dags för den sista delfinalen i årets melodifestival. Det har varit ganska tyst om schlagern iår tycker jag - det är nästan fler rubriker om Let's Dance och folk som skär sej i fingrarna i Sveriges Mästerkock. Förhoppningsvis leder det tillbaka till det gamla goda formatet med en final. Alla mina favoriter har åkt ut hittills, både Babsan, Walz och Sebastian. Jag gillar verkligen Sebastians låt, ännu mer sen jag fått tillfälle att lyssna lite mer på den.

Men det blir väl en småflicksidol vi skickar till Berlin ... Om det inte händer nåt spännande i den sista delfinalen som överraskar förstås. Tävlar gör The Melody Club, Julia Alvgard, Lasse Stefanz, Linda Pritchard, Anders Fernetti, Linda Bengtzing, Nicke Borg och Love Generation. Jag skulle tro, efter den korta smyglyssningen, att Lasse Stefanz och Love Generation går till final, och att Linda Bengtzing och Nicke Borg går till Andra Chansen. Själv tycker jag att det ena bidraget var värre än det andra.

Inga kommentarer: