lördag 26 februari 2011

Melodifestivalkonferens

-Nu är det så här att de någorlunda låtarna räcker bara till tre delfinaler.
-Ska vi kanske skippa den sista delfinalen?
-Nej, vi måste ha FYRA delfinaler, det är det vinnande konceptet.
-OK, vi lägger allt halvdant sist, då kanske folk har slutat titta iallafall ...

Jag måste genomlida detta. För kung och fosterland. Man MÅSTE kolla på melodifestivalen! Jag slår vad om att en av frågorna när man ska bli svensk medborgare är: Vem är det som dansar i neon?

Men detta, detta är på gränsen till tortyr. Maken har stängt in sej i sovrummet och jag måste ha även vardagsrumsdörren stängd. Men jag tittar iallafall. Om nån av de här låtarna åker till Dusseldorf, då ska jag äta upp min hatt. Ett uttryck för övrigt som engelsmännen inte visste om innan de träffade mej. Jag använder det flitigt på jobbet.

5 kommentarer:

Monica sa...

Det är rent gräsligt så jag har förståelse för mågen;-) och när han inte förstår språket heller, nästan så programledarna sjunger bäst;-). Nick Borg sjöng nåt som var nästan exakt som en låt som finns sen länge.

Trillingnöten sa...

Jag är faktiskt grymt besviken på hela festivalen...igår...den där killen som gick till final. Jag fick lite rysningar när jag hörde låten och såg honom, och inte av det bra slaget...Och Linda sjunger samma sång om och om igen...

Steel City Anna sa...

Jag tyckte det kändes beklämmande och jobbigt att titta ... Särskilt nu när jag kollat på en del andra länders bidrag så inser jag ju att vi inte har nån chans alls, oavsett vem vi skickar.

annannan sa...

Yepp, bra så-du-är-alltså-svensk-fråga.

Men allvarligt talat, Dusseldorf? Kan det vara annat än medelmåttigt?

Brighton som förvisso är en deprimerande stad ligger i alla fall vid havet.

Steel City Anna sa...

Jag tog för givet att Eurovision skulle gå i Berlin, men nu läste jag att det var Dusseldorf. Kanske är det där semifinalerna går? Jag är förvirrad nu. Jag har slutat engagera mej i Sveriges bidrag och tänker istället heja på Norge :)