fredag 21 september 2012

Through the woods

Från Fulwood till Ringinglow. En av de vackraste delarna av Sheffield Round Walk. Och ser du en skylt som det står "Rough Terrain" på, följ istället "Easy walking trail". Även om du ser pensionärsgäng i den tuffa terrängen. De är nämligen stålpensionärer som kan svinga sej i lianer, skutta över bäckar på hala stenar och gå på broar av stockar över till andra sidan.


Svårare än såhär blir inte terrängen på stigen jag valde denna gång.






Kor och får var snälla som tur var!



4 kommentarer:

Monica sa...

Så underbara vandringsleder och vilken ynnest att du testat dem alla så din gamla mor inte stupar i nån bäck,-). Eller flod...Får älskar jag, när jag blir pensionär ska jag tillverka sådana som souvenirer, som på Gotland översvämmas av,-), engelsmännen har en coolare stil, mer får vad då? Men det ska jag ändra på:-).

Monica sa...

Och vilken händelserik vecka du haft med regering och allt! Arbetsintensiv och lång men intressant! Sov när du kan! Det är viktigast.

Steel City Anna sa...

Visst är det vackert! Bara någon kilometer från vårt hus. Soligt och fint väder idag, hoppas det fortsätter så!

Monica sa...

Låter jättebra, du kan sitta lite i trädgården då hoppas jag med en god kaffe som maken fixar:-)