söndag 2 september 2012

Chelsea Park

Chelsea Park är en undangömd liten juvel högt uppe på en av kullarna här i Sheffield. Den ligger inte långt bort från den mer kända Endcliffe Park, och är en del av the Sheffield Round Walk. Parken kantas av höga buskage så man ser den inte om man inte vet vart den ligger. Innanför buskarna breder sej stora ängar ut sej. Väldigt vackert även en regnig sensommardag då dessa bilder togs. Grönskan är så kompakt och ljuset har något sagolikt över sej. Jag har försökt fånga det på bild så gott jag kan.



Trädkronorna flätas samman

Oväntad skulptur mitt bland träden






2 kommentarer:

Monica sa...

Så fina promenadstråk det är i Sheffield, ja de är väl milslånga men en kopp te eller kaffe går att få under vandringarna hoppas jag:-).
Skimrande och vackert är det, intressant skulptur mitt i alltihop.

Steel City Anna sa...

Den här parken ligger nära så hit kan vi gå :)