måndag 3 september 2012

När mor kommer på besök

Det stundar ett besök av mor. Jag har börjat planera så smått våra äventyr. När vi väl träffas går tiden så fort att man inte hinner tänka så mycket. Det här hoppas jag vi får med:

1. Guidning i det nya huset samt trädgård förstås, och så en promenad i närområdet. Puben, fiskhandlaren, kiosken nerför gatan, kyrkan, chokladbutiken och bagaren runt hörnet. Busshållsplatser och vilken buss som går vart får ägnas en del uppmärksamhet.

2. Banner Cross och alla små affärer och Afternoon Tea på ett mysigt ställe jag kollat in. Promenad i Botanical Gardens.

3. Ecclesall Road och vidare in till stan där vi måste äta och fika på det franska konditoriet!

4. Skogspromenad i Ecclesall Woods.



5. Promenad till Meersbrook Park och njuta av utsikten.

6. Utflykt till Chatsworth, hoppas jag vi hinner med! Jag har hittat en buss som går ända dit, till hjärtat av Peak District.

7. Om det regnar, shopping i Meadowhall eller Crystal Peaks.

8. Utflykt till Leeds, rätt norrut.

Det låter väl spännande!

5 kommentarer:

Monica sa...

Låter alldeles underbart! Ska genast börja med styrketräning:-), puss och så bra med planering!

Elisabet. sa...

Så trevligt för er båda!! Och att längta och planera är ju halva nöjet ,-)

Monica sa...

Nu har jag tittat på allt! Helt underbar planering, skulle kanske förlänga resan,-). Banner Cross, tänk där bor ni, oj vad fint, slottet Chatsworth ska bli fantastiskt att komma till, ser vi kan övernatta i en liten cottage:-), hoppas vi hinner med Leeds och puben ser underbar ut, är det prins Charles´ egen,-)

Monica sa...

Jag säger igen, åh vad roligt:-), blir liksom uppfylld:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: Ska bli kul att se vad du tycker :)

Elisabet: Det är det! Hoppas ni får trevligt i London, länge sen jag var där nu.