måndag 17 september 2012

Pick it up!

Kommunen piffar upp sina skyltar. Roligt!

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Trevligt! Undrar om det är skolbarn som fått möjlighet att vara med ...?

Monica sa...

Jag får låna en sån skylt och ge S o T. Folk genar över deras tomt till svampskogen?, har hundar och lämnar högar, stora, efter sig på deras grusuppfart och i trädgården. Äckligt! En del rider över tomten också, kikade ned från hästryggen på vårt kaffebord:-). Kanske missförstått allemansrätten. Blir skönt att komma till civiliserade trakter,-).

Monica sa...

Jag ska se om jag kan hitta en liten poo-pooskylt som de kan sätta upp:-)

Steel City Anna sa...

Elisabet: Ja, det är skolbarn på en skola precis bredvid stigen där det varit bajs-problem som fått ordna skyltarna. För ett tag sen hade spårvagnarna en kampanj när skolbarn ritat skyltar att man skulle vara snäll mot konduktören och inte ha fötterna på sätena :) Roligt sätt att involvera barnen tycker jag.

Mamma: Du kanske kan rita en :)

Monica sa...

Ja nu har jag fått bra idéer:-)

Elisabet. sa...

Finurligt!