lördag 22 september 2012

England på riktigt


Man har inte upplevt England på riktigt förrän man har varit i ett litet kafe ute på landsbygden där inredningen är från 50-talet (inte chict Södermalmsfemtiotal utan verkligen möbler som stått och skavt sen dess) och hela menyn består av pommes frites, chips. Chips och ägg. Chips och ost. Chips och bacon. Chips och sausage. Chips och vita bönor. Chips, vita bönor och ägg. Chips, ägg och bacon. Chips och fiskpinnar. Underbart! Lägg gärna märke till skorna hängandes till höger som är till salu, sådär utan vidare.

5 kommentarer:

Monica sa...

Helt underbart är det:-)

Monica sa...

Det är roligt med bloggen att få livstecken från dig här när du är ute på mastadontveckor. Så härligt att se alla miljöer. Och hoppas du får en skön lördagskväll nu. Puss mitt hjärta.

Steel City Anna sa...

Dit får vi gå, men lunch blir det på ett annat ställe kanske :) God glass som är lokalproducerad har de dock.

Cecilia N sa...

Det känns som att man anar varifrån Monty Pythons spam-sketch kommer från ...

Steel City Anna sa...

Cecilia: Det är mycket engelskt jag förstått bättre sen jag flyttat hit, det är ganska kul för jag har tyckt om mycket av engelsk kultur sedan tonåren och nu då och då så tänker jag aha!