fredag 8 juni 2012

Nyheter på båda sidor Nordsjön

Varvar ned med lite slöläsning av nyheter. Tycker att det är roligt att jämföra rubriker med Aftonbladet och ungefär lika oseriösa The Sun. Tycker att Eva-Stina är ett underbart namn. Och att journalister har en fascinerande urskiljningsförmåga när det gäller vad som är värt att skriva om.

Eva-Stinas fynd – en blingonbuske

‘European monsoon’ batters UK with near-hurricane gales

Carl Philip på vift – i Gnosjö

Princes William and Harry visit poorly Duke of Edinburgh


3 kommentarer:

Monica sa...

;-)det om Gnosjö trodde jag var ett skämt men det har engagerat hundratals såg jag i kommentarerna på AB.
Hoppas prins Philip orkar fira sin födelsedag på söndag, som är samma dag som Madeleine fyller 30 men hon har redan firat rejält;-).
Usch prins Philip skulle inte stått i kylan så där, de borde ha tänkt på det.

Steel City Anna sa...

Jag tycker blingonbusken är rolig också :)

Elisabet. sa...

Min barndoms lekkamrat Eva-Lena, hon hade en kompis som hette just Eva-Stina. Jag minns att jag tyckte att det lät så fint .. ,som ett Bullerby-namn.