fredag 22 juni 2012

Midsommar i Sverige

Det är första gången på 6 år som jag firar midsommar i Sverige. En surrealistisk känsla. Vad är det man gör nu igen? Jordbubbar. Sill. Äter man prinskorv eller är det bara på julen? Och så har man folkdräkt. Och sjunger om små, små grodor.

Det är kul med bloggen att man kan titta tillbaka till ett visst datum och se vad man har haft för sej. Midsommarafton 2009 hade jag gjort en hel del mat, jag hade mer energi då och hade begränsat personalansvar. Det är det som tynger ner och stressar mest, folk. Trevligt hade vi då iallafall.
Midsommarafton 2010 hade jag semester men var sjuk och hemma. På kvällen hade vi biljetter till teaterföreställningen When Harry Met Sally. Den var väldigt bra. Det är en av mina absoluta favoritfilmer och den funkade bra som teater.
Midsommarafton 2011 var vi i Prag på¨bröllop.

Glad midsommar, detta år från självaste Sverige!

4 kommentarer:

Monica sa...

Det är en fantastisk känsla att fira denna ljuvliga sommartid tillsammans! Nu kommer jag ihåg London midsommarafton, var det 2008? Det var också väldigt roligt:-)), bäst är att vara tillsammans var det än är och att det är midsommar är inte det viktigaste men en härlig tid är det, vilket fint väder vi har när vi är ute, är helt otroligt bara det:-)

Steel City Anna sa...

Ja London var en höjdare :)

Saltistjejen sa...

Glad Midsommar och jag är faktiskt lite avundsjuk på dig som är i Sverige nu denna dag på året.
:-)
kram!!

Steel City Anna sa...

Saltistjejen: Det var en trevlig dag som firades i dina hemtrakter :)