lördag 30 juni 2012

Juni

Den blötaste och kallaste juni på hundra år står det i svenska tidningar, men jag tycker att vädret har varit snällt mot mej. Juni blev en kontrastfylld månad, från dygnet-runt-jobb till semester. Snart bär det av till England igen och nån mer semester har jag inte bokat än, jag har två veckor kvar tror jag. Funderar på att spara dem till november dock. Så jag har ansträngt mej med att få så mycket sommar som möjligt nu i juni, och det har jag lyckats rätt bra med. Svensk midsommar, fina utflykter till Stockholm och Södertälje med mamma, svensk pizza och pappa-bakade kanelbullar. Till och med en kräftskiva har jag fått med, årets första och förmodligen enda. Otroligt gott!




Jordgubbar från Öland

Dillchips, en svensk kulinarisk specialitet.
Farväl, herr kräfta.

2 kommentarer:

Monica sa...

Från dygnetruntjobb till dygnetruntsemester:-), det har varit högt tempo för dina gamla föräldrar;-) men underbart varje minut!

Steel City Anna sa...

Lyxigt :)