tisdag 28 februari 2012

Storstädning

Idag har jag putsat och fejat tills jag blev alldeles utmattad. Badrummet sparar jag tills imorgon, men en massa tråkiga och krångliga jobb är avklarade - rent bakom spisen, kylen skurad, fönstren tävttade, alla extra trånga skrymseln dammade och vinterkläder och kängor undanplockade. När allt var färdigt tog jag ett par kort, tallbarsdoftande rengöringsdoft får man tänka sej, och den särskilda doften när alla rum är vädrade och luktar nytvättad bomull. Jag har inte arrangerat några stilleben som i inredningstidningarna, inte med flit iallafall, men är nöjd ändå.




Gårdagens inköp -ljusstaken
Ett lång bad, sen krypa ner i nystrukna rena lakan, det slår det mesta!

3 kommentarer:

Monica sa...

Oj vad duktig du är, jag vet förstås du är väldigt effektiv och hinner otroligt mycket på en dag, undrar vem du ärvt den effektiviteten av;-), tittade idag på våra fönster och att du hann alla dem också, ni har ju massor, hoppas du har lite semester med, men det är skönt att hinna sånt man aldrig får tid med annars och kunna fortsätta utan att bli avbruten av annat jobb. Hoppas att en trevlig överraskning anländer snart:-). Snygg ljusstake, liknar de designade här, är väl från något tjusigt kan jag tänka;-)

Saltistjejen sa...

Alltid en sådan befriande känsla när man städat ordentligt! Särskilt de där ställena som man inte gör så ofta.

Steel City Anna sa...

Det är skönt efteråt :)