torsdag 2 februari 2012

The bright side of life

Allt jobbigt med den här veckan är nu över - långa extramöten på kvällarna, läkarbesök, buss i gryningen, räkningar, deklarationen - färdigt. Imorgon väntar en kurs och en sväng på kontoret, sedan helg. Jag har haft en produktiv kväll i Meadowhall och gjort en massa fina fynd, nu dricker jag te ur den rosa muminmuggen med kärlekstema, lyssnar på Madicken på Junibacken, knaprar på en svensk polkagris, tittar på min nya begonia och dubbla buketten rosa tulpaner och är mätt från den goda, goda maten från nya kinarestaurangen.

2 kommentarer:

Monica sa...

Just Muminmuggarna höll jag nyss i handen men har ingen rosa, tänkte flytta in rödhakemuggarna så de lever till nästa jul;-). Och så längtar jag efter lupiner, de är vackra i sin mängd och korta tid men tror det var någon annan blomma jag såg till sången, men mycket lika. Och skönt med fredag:-) och att du har ledigt förutom jour. Är ju ingen riktig ledighet men bättre än ingen.

Steel City Anna sa...

Man får vara glad för det lilla :)