lördag 11 februari 2012

Nyanser av brunt och grått

Vissen tulpan som tappat ett av kronbladen blir nästan som ett litet tittskåp!
Imorse strålade solen genom fönstret och himlen var blå, vem säger att lite gnäll inte lönar sej? Dock syntes dammet i hörnen synnerligen väl och istället för njuta av solen städade jag. När jag väl kom ut var det grått och vått och kallt.
Många knoppar kvar dock, kan den komma igen?
Alla ekorrar hade gömt sej. Fru kamelia är död. Jag gick en liten sväng och ramlade åtminstone inte och slog ihjäl mej på en isfläck, sedär, jag väljer glädjen.

När jag tog trädstamsbilden stannade en mycket trevlig karl och visade hur man kunde mixtra med blixten. Också en glädje. Ikväll, ja kanske väljer jag glädjen att se Tomas DiLeva i Melodifestivalen. Lite nyfiken är jag allt, men känns det inte som att Melodifestivalen liksom tappat stinget iår?

3 kommentarer:

Monica sa...

Åh vilken alldeles ljuvlig tulpanbild, kamelian och de andra blommorna har haft ett hårt liv, det syns, knopparna tror jag har överlevt ändå. En sån där trevlig karl kan jag sakna här, som bara är trevlig för det är naturligt och som inte skräms, när man går på promenad. Ja menar inte maken;-). En karl stod bredvid mig vid grönsaksdisken idag, han bröt av alla skaft på paprikorna så de skulle väga mindre de han tog, ja han bytte och ångrade sig med, ungefär den nivån är det;-). Melodifestivalen är lite som ett skämt, kanske något bättre ikväll ändå.

Steel City Anna sa...

Man kan ju tänka sej att karln stannade pg a min oerhörda charm, men han verkade förstås genuint intreserad av fotografi :)

Jag tror polisen kommer i England om man vandaliserar paprikor :)

Monica sa...

Jag tror på både charm och intresse, men ändå på ett normalt sett så man inte snabbt måste springa iväg. Sånt kan jag sakna. Ja märkligt beteende, han tog paprika efter paprika och sen
bananerna.