tisdag 7 februari 2012

Listigt

Lista hittad i Bagis - kan jag surfa förbi en lista utan att göra den? Nej. Svaren är från i onsdags.

Nämn något som gjorde dig glad igår: Att solen sken och koltrastarna sjöng!
Vad gjorde du kl 08 i morse? Undrade hur jag skulle hinna med bussen och tog en huvudvärkstablett.
Vad gjorde du för 15 min sedan? Funderade på vad det blir till middag.
Det senaste någon sa till dig: Stop nagging at me!
Det sista du sa högt? You're cooking! (det blev Takeawaypizza)
Vad har du druckit idag? Kaffe.
Vad var det senaste du åt? Subway steak and cheese.
Vad var det senaste du köpte? Bussbiljetten hem.
Vad är det för färg på din ytterdörr? Vit.
Vad är det för väder hos dig nu? Soligt och kallt.
Godaste glassmaken? Nåt med nötter och choklad.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja!
Sover du tungt? Ja, tack och lov.
Drömmer du mardrömmar? Om jag är stressad.
Trivs du med ditt jobb? På det stora hela, ja.
Favoritklädsel? Manchesterbyxor och stor tröja.
Favoritlåt just nu? I will always love you med Dolly Parton.
Vad ser du om du tittar till höger? Matrummet.
Vad gör dig glad just nu? God mat, lediga helger, vårtecken.
Vad ska du göra härnäst? Äta och duscha, måste nog tvätta också.
Höger el vänsterhänt? Höger.
Humör just nu? Rätt så glad.
Favoritgodis? Allt surt.
Kläder just nu? Fortfarande kontorsklädd i blus och svarta byxor. Fleecepyjamasen väntar.
Sommarplaner? Hoppas på att åka runt i södra England.
Hur många kuddar sover du med? Hur många som helst. Kanske tio.
Morgon eller nattmänniska? Natt.
Vad är viktigast för dig? Mitt motto: Blott en dag, ett ögonblick i sänder.
Är du kittlig? Ja.
Snarkar du? Nej.
Stjärntecken? Lejon, är ett ganska typiskt lejon, fåfäng, envis och modig.
Äckligaste insekten? Stora myggor.
Stökigt el välstädat? Välstädat.
Vad längtar du mest efter just nu? Shopping i Meadowhall efter att ha undvikit stället hela december och januari.

3 kommentarer:

Monica sa...

Intressant men fåfäng är inte vad jag förknippar med dig, envis modig stark tålig däremot stämmer bra:-), stop nagging at me,ler;-)

Steel City Anna sa...

Jag är intellektuellt fåfäng :) Och noga med pressvecken :)

Monica sa...

Ja jag måste slå upp fåfäng och det betyder noga med både utseende och anseende, ja det är jag med tänker jag då fast jag inte är ett lejon:-). Pressvecken kan det vara lite si och så med men jag skulle inte gå utanför dörren med otvättat hår, jag är sån som duschar och tvättar håret innan jag åker till stranden och blir svettig;-) och gör om det igen hemma sen. Och anseendet är det noga med:-)