lördag 4 februari 2017

Killingarna och hönan

Nya killingar kommer titt som tätt. Helt ljuvliga. De nyfödda ligger i en stor hög under värmelampan och sover. Flera till väntas snart komma. Gigantiska magar överallt. Denna gång kom också en mycket försigkommen höna och anslöt sej till killinggänget under lampan. De är så roliga sådana här hönor som har frisyr, och ser ut att vara nöja med den. Kanske tänkte hon att bara för att jag är en höna behöver väl jag inte sitta såhär på en pinne och glo. Jag kan väl gå och göra min egen grej. Spatserade mycket bestämt fram till en killing, kacklade till, blev nosad på ordentligt, och fick sen plats i värmen.


Åh, om jag kunde!






Killing i magen.







8 kommentarer:

Elisabet. sa...

Men ååååå! Jag nästan dör. Och vilken ljuvlig höna!

Steel City Anna sa...

Elisabet: visst är de helt underbara! Hönan var hemskt rolig att betrakta. Här kommer jag, flytta på dej get :)

Monica sa...

Tuff höna:-) och så fin!

Steel City Anna sa...

Mamma: ja, rolig. Och getterna delade med sej av varmen, helt naturligt :)

Anonym sa...

Ohhhhhh! Så gulliga!! Vill bara krama dem!
Ha en härlig rugby weekend!

Steel City Anna sa...

Lena: rugby? Det har jag helt missat :) ja, de ar underbara. Skulle garna ha nagra :)

Ruta Ett sa...

Så otroligt söta allihopa! Såklart vill lilla fluffhönan också vara i värmen!

Steel City Anna sa...

Ruta ett: haha, ja hon ville såklart bli varm med. Killingar är så otroligt näpna och busigare än lamm.