söndag 5 februari 2017

Den stora finalen

Efter att ha varit sjuk nästan hela januari så blev jag glad när hostan äntligen började ge med sej i början av veckan. Vad hände då? Jo, en riktig kräkfestival på jobbet. En stor final av kroppsvätskor av alla de slag. Det är bland det värsta jag sett i äckelväg faktiskt så jag skriver inte mer om det ... Igår åt jag en underlig diet av ägg och banan och slapp kräkas även om det kom ut en del på annat håll, men till lunch idag så ville jag bara äta nåt vanligt och struntade i konsekvenserna och åt en bit vegetarisk lasagne. Det gick inget vidare. Nu ska jag prova med lite mosad potatis. Så himla svag och  så illamående hela tiden, extremt trött på det. Nu hoppas jag att detta är slutet på virusen ... Och att jag är immun mot just detta om vi smittar varandra igen i cirklar på jobbet. Jag ska somna till Melodifestivalen från igår som jag inte hann se då. Det känns som om ingen engagerar sej längre i den?

10 kommentarer:

Monica sa...

Mosad potatis med lite saltkorn i kan vara bra och vatten! Ja käre tid! Är ju helt galet att personalen på företag arbetar varje dag sjuka och mer än heltid och utan de självklara 2 dagarnas ledighet i veckan. Helt absurt! Och inte bra för hälsan att inte kunna återhämta sig. Jag blir upprörd! Och om det är så svårt att hitta utbildad personal idag med långa universitetsexamina hur ska det då gå sen? När alla tre miljoner har åkt ... ja de ber väl att ni ska stanna då, ni som arbetar på detta sätt och har er kompetens. Hoppas du får sova inatt och hämta igen lite sömn käraste.

Anne-Marie sa...

Nej vad jobbigt att du blev sjuk igen.
Just den typen sjukdom är inte rolig alls.
Krya på dig!

Steel City Anna sa...

Mamma: ja, det var ingen som ville lösa av i den kalabaliken, och så begränsade vi väl smittan någorlunda. Fruktansvärt var det och är inte över än.

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: nej, detta var verkligen en chockartad avslutning men nu ska det väl gå över en gång för alla.

Unknown sa...

Det känns som Melodifestivalen är lite utflippad! I o f sig är det sällan någon av melodierna fastnar, låter och har låtit likadant i så många år! Men det kan ju vara festligt om man är fler som ser och hör den.

Usch vilken otur med kräksjukan! Hoppas det snart blir bättre. Mot illamående brukar en färsk och skalad bit ingefära som ligger och drar i kokhett vatten hjälpa när man dricker teet senare. Inte bara för blivande mammor!

God bättring!

Steel City Anna sa...

Nilla: tack for tipset :)

Jag tycker att det verkar vara lite mindre hysteri an vanligt till och med i kvallstidningarna just iar. Jag tittade och tyckte att det var riktigt bra pa sina stallen :)

Ruta Ett sa...

Åh fy, stackars dig. Magsjuka som är så äckligt!
Avslagen coca cola brukar hjälpa oss, om du får behålla vätska. Vispa runt i ett glas tills det slutar skumma och drick.
Måtte det gå fort över!

Steel City Anna sa...

Ruta Ett: ja, detta med cola ar nagot som funkar tycker jag. Visst ar det ackligt med magsjuka, fy. Seglivat som sjutton ar det, vatska gar bra men mat ar inte att tanka pa.

Elisabet. sa...

Vedervärdigt! Kort sagt.

Steel City Anna sa...

Elisabet: usch ja!