torsdag 1 november 2012

Minnen

En annorlunda dag idag - jobbat ute på fältet som det heter på samma ställe där jag började när jag just flyttat till Sheffield. Pratat med en gammal vän. Landat lite, så känns det. Det är underligt hur livet går i cirklar. En mycket kall men solig dag, fantastiskt att vara ute istället för fast inne på kontoret. Trots ett långt pass och mycket lite sömn var jag piggare än efter en vanlig åtta-timmarsdag inomhus. Nynnar på en sång jag brukade lyssna på för fem år sen och varken hört eller tänkt på sen dess. Fascinerande hur hjärnan fungerar.


2 kommentarer:

Monica sa...

Låter bra, du fick nog lite ny energipåfyllning av en veckas solsemester. Intressant och roligt att läsa om alla spännande turer, vi har ju knappt haft tid att prata annat än om de viktigaste så nu får jag veta lite detaljer. Riktigt kan jag se de två karlarna ivrigt prata över kartan:-), hur mågen är glad och tackar artigt för all hjälp och så där uppriktigt glad för hjälpen.

Steel City Anna sa...

Nästa år försöker vi få två veckors sol har vi bestämt!