fredag 30 november 2012

En fin månad

Vanligtvis en av årets värsta månader men denna gång har november varit en av årets bästa. Väldigt fint väder, hektiskt som vanligt men stärkt av solen på Lanzarote har jag haft mer energi än annars. Jag har verkligen tagit en dag i taget och inte oroat mej så mycket som jag brukar för saker och ting. Man vet ju ändå aldrig riktigt hur det går. December är en trevlig månad. Sen kommer kamelian slå ut, och innan man vet ordet av är det vår igen.
De röda bärens månad. Mycket röda bär i år igen - det betyder en kall vinter sägs det.
November-rosor mot klarblå himmel, första gången jag sett något sånt.

1 kommentar:

Monica sa...

Åh vad fint, ljuvligt vackert! Vi får njuta alla dagar i december nu och sen är det vår snart igen, hos dig kommer den tidigt, är underbart, då kommer jag också:-). Bra att du tar en dag i taget, de är så omfattande dina dagar så det räcker och blir mycket över. Er solresa var fantastiskt bra inplanerad, den behövde ni verkligen. Nu har allt juligt som jag tycker är vackert åkt fram och placerats estetiskt:-). Kanske det tillsätts någon generaldirektör nästa jul som bestämmer hur många dagar julen får firas så bäst att passa på;-).