onsdag 2 maj 2012

Utsikt

Mitt nya rum. Det tar sej.
Andra natten i huset. Med en svensk tidning på nattduksbordet och min rosa CD-spelare uppackad känns det hemma redan. Små medel räcker långt. Sista städningen är nu gjord i gamla lägenheten och bara nyckelöverlämning återstår, sen blir det väl dags att städa i huset men först ska jag sova och äta något hemlagat. Det har varit en lång dag och imorgon väntar en ännu längre dag. Jag börjar bli lite förvirrad av sömnbrist och oroar mej lite för hur det ska gå med dubbla skift imorgon och en del viktiga möten. Jag gick en liten kvällspromenad efter jobbet idag och det gav lite ny energi. Jag har klagat oerhört på regnvädret men så grönt och friskt det blev! Nu är det absolut läggdags.
Pang boom sa det bara så slog alla löv ut på en gång.
Utsikt från vad som ska bli ett litet kontor till våra egna företag.

3 kommentarer:

Monica sa...

Det verkar spännande med allt det nya, är det grannens växthus eller era? Fin utsikt, skönt med egen trädgård att både titta ut i och vara i. Och hoppas du kan ta igen mycket av sömnbristen i helgen, sova och äta gott. Läsa och ta det lugnt. Oj vad mycket det varit, godnatt och sov så gott <3

Monica sa...

Och tapeten är söt, puss och godnatt ♡ ♡ ♡

Steel City Anna sa...

Jag gillar tapeten, detta blev mitt rum utan debatt :)