tisdag 29 maj 2012

Önskerubrik 7 "Jag har aldrig hört på maken!"

Jag har aldrig hört på maken! säger Trillingnöten som jag förmodar vill höra om någonting chockartat.

Jag är inte särskilt lättchockerad men den där tårtbilden på en särskild skrattande politiker och den levande konstnärinnans intima delar var ganska chockerande. Jag har inte riktigt ord för att beskriva detta så då gör jag inte det. Men jag har aldrig hört eller snarare sett på maken.

När Carl Bildt och Friggebo sjunger We Shall Overcome. Jag har aldrig hört på maken! Så enormt roligt detta är. Bildts blick, lite flackande. Bu-ropen. Sången. Underbart.

3 kommentarer:

Monica sa...

Ja den tårtan tycker jag väcker hemska känslor, över en politikers otroligt dåliga omdöme, vilken människa som helst som ser samband och har lite kunskap skulle avstyrt det, men inte hon, kulturministern har det som jobb att bli ställd i en massa oväntade situationer men saknade tankeförmåga helt, ja jag tycker den händelsen har passerat för lätt, den är rent hemsk säger jag igen.

Trillingnöten sa...

Hahaha! Jag håller med! Det är både roligt och tragiskt på samma gång :)

Monica sa...

Carl Bildt var rätt ok när han var yngre och det är hur roligt som helst att höra Friggebo:-)), den rösten och tonfallet, obetalbart!