lördag 12 maj 2012

Intryck

Det är en speciell skara människor som är ute och går i ottan en lördagmorgon. Mitt i stan var det en hel del tonåringar med mascara under ögonen och håret på ända på väg hem efter en vild natt, men såhär i utkanten av Sheffield är just den synen inte så vanlig. Det är förstås en och annan hundägare. En brevbärare. Flera stycken unga tjejer helt klädda i svart med namnskylt på väg till jobbet på Debenhams eller Primark. En rolig syn var dock en stor äggformad man i en liten skåpbil utanför ett äldreboende som åt en minimal trekantig smörgås och förmodligen väntade på att köra ett gäng tanter ut på publunch. Han såg ut som om han hellre skulle vara vart som helst hellre än där. Soligt och vackert väder har det varit idag, och jag funderade på mannen i skåpbilen och såg mej själv i ett skyltfönster med ett litet leende, och tänkte att det är något att vara tacksam såhär efter fyra timmars sömn, jour och en helg av jobb efter en intensiv vecka, att jag kan vara glad där jag går till bussen. Ett långt bad, en hel del städning och nu, massvis av talangshower på TV. Britain's got talent-finalen går ikväll och jag följer även American Idol som jag tycker är himla bra iår.

Only boys aloud:


Oemotståndligt:


Min favorit i American Idol - klicka här. Orginalet nedan:


Och detta, helt makalöst!

2 kommentarer:

Monica sa...

Vilken otroligt söt hund och hon med:-)

Steel City Anna sa...

Ja, en sån hund skulle jag kunna tänka mej :)