söndag 13 maj 2012

Skogspromenad

Underbart är det att ha så nära till skogen nu. Det blir många promenader. Nu när jag bor så mitt i naturen har min Sverigelängtan stillats ännu lite. Insektsbrist och tydlig skyltning i skogen är ytterligare plus. Visst kan jag sakna en majestätisk granskog men när jag bodde i Sverige gick jag ju himla sällan i någon sån. Det kan ju finnas både psykopater, björnar och fästingar. Här är det pliriga tanter med vovve och en och annan tonårsflicka på sin ponny. Inga blåbär förstås. Men bluebells!

Vid hästhagen
En bäck som porlar vart man än går

Den röda bollen är en rödhake

Som pärlor är de nya löven


Sagostämning






2 kommentarer:

Monica sa...

Skogen ser riktigt vild ut;-). Det bästa av allt är att det finns folk (normalt) omkring en så man vågar ge sig ut på egen hand. S berättar att hon inte kan ta en promenad i omgivningarna runt deras gård ensam där i sörmland utan följer med maken in till stan och promenerar på ledig dag. Synd det skall vara så.

Steel City Anna sa...

Engelsk skog passar mej perfekt :)