onsdag 30 november 2011

Save our pensions!

Idag har det varit stora strejker över hela England mot nedskärningarna som fortsätter att drabba främst den sociala sektorn. Så här såg det ut idag på eftermiddagen vid Barker's Pool:
Pensionerna är redan bland de lägsta i Europa. Själv får jag ingen alls om jag inte börjar spara snart. Å andra sidan läste jag i Aftonbladet att jorden är sex grader ifrån domedagen. Man får väl ha roligt när man kan, sedan väntar Carema och jordens undergång. Jag köpte jättefina Christmas Crackers idag. Det var väl trevligt. Julgranen är också fin.

The Tree Amigos säljer julgranar från vårt grannland i väster

3 kommentarer:

Monica sa...

Ja kanske jag skulle hjälpa dem i tågen:-), fin julstämning är det i vilket fall, så mycket fint att titta på, nya lägenheten får snart lite styling;-) och mycket annat skoj ska hinnas med innan Carema och granarna var väldigt fina. Glad också att stormen kom tillbaka idag och inte igår, lite motvind var det hela resan då som gick så fint. Och vilken glädje att vara här:-)

Trillingnöten sa...

Äsch. vi behöver nog inte oroa oss för pensionen när det blir så dags. Då har de säkert infört ättestupet igen :p

Steel City Anna sa...

Mamma: Ja, idag blir det kanske julmarknad :)

Trillingnöten: Ja, så blir det nog, tror jag föredrar det :)