torsdag 10 november 2011

Det bästa jag vet

Pettsons julkalender Tomtemaskinen är bland det bästa jag vet. Det här är mitt favoritavsnitt, när Pettson besöker den mycket specifika lådaffären där ägarna har lådor på huvudet, äter makaronilåda varje dag och har vissa äktenskapliga problem som slutar med att frun stänger in karln i en stor låda medan Pettson väljer låda. "Man får se väldigt mycket när man jobbar med lådor, både det ena och det andra". "Jag vill bara att lådorna ska ta slut, jag är så TRÖTT på att sälja lådor!". Mycket passande i flyttkaoset.

4 kommentarer:

Monica sa...

Är väldigt roligt, vi har den också, kanske ska plocka fram den, man ser mer och mer i den;-)

Steel City Anna sa...

Det är väldigt roligt, särskilt att Gunilla hellre vill jaga lejon i Afrika :)

Trillingnöten sa...

Snart är det julkalender på TV!

Steel City Anna sa...

Jippi! :)