söndag 20 november 2011

City Lights Switch On

En förmiddagspromenad genom stan. Dimman lättar och solen värmer. Julmarknaden är i full fart. Karusellerna testas. Från scenen kollas alla mikrofoner. Granen är på plats! Såhär (och såhär) ungefär kommer det att se ut runt klockan fem i eftermiddag när juleljusen tänds för första gången i år, min sjunde Sheffield-jul! Jag skippar själva Switch On ceremonin i år, och ska istället pynta julgranen i nya lägenheten ikväll.



Här kommer borgmästaren stå

The Christmas feeling has arrived! 

4 kommentarer:

Monica sa...

Åh jag älskar stämningen i Sheffield:-) och kan se fina julgranen framför mig som ni klär:-)

Steel City Anna sa...

Väldigt julig stämning på stan idag!

Trillingnöten sa...

Äntligen! Jag vill ju också...våra affärer är ju som sagt sååååå seeeeeega...Ingen julkänsla whatsoever...

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: Du får sätta igång dem :)