torsdag 17 november 2011

Fyndat i byrålådorna

En positiv sak med att flyttstäda är roliga saker som man glömt att man hade, alternativt inte visste att man hade. De här fantastiskt underbara gubbarna på makens CD-skivor längst in i bokhyllan piggade upp mej väldigt.

Och så stiftade jag återigen bekantskap med den roliga boken "How to be British".
How to start a conversation. Just mention the weather!
Samt alla fina julsaker förstås!
Den här leksaksbilen hittade jag i botten av kistan med sängkläder. Den hade maken gömt noga, men ganska söt är den tycker jag och helt ohotad av slängning.

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Såja, nu har jag läst ikapp lite! Den där bilen och klockan ser så härligt ringrostiga ut ..., sånt som går för dyra penningar på auktioner.

Nu ska jag gå in och kolla på Hebergs Auktioner .., det kom jag på nu .., jag har lagt bud på vackra lakan med spets ,-)

Monica sa...

De gubbarna har jag missat totalt, ser framemot att höra dem:-). Å den julgloben så fin den är, är tung och så försiktig jag var om grantoppen, i butiken var den av på den andra som fanns. Den spelar väl stilla natt? Bilen kan väl få en egen hyllplats nu, den är jättefin!

Steel City Anna sa...

Elisabet: Maken kanske har både trendiga och värdefulla saker i gömmorna :)

Mamma: Jag gillar den där bilen, den hade han gömt på en gång, visste inte att den fanns :)