lördag 5 november 2011

Julinspiration

I år har jag inte hunnit sådär väldigt långt med julpyntandet, och när jag tittar tillbaka på gångna jular så har jag en hel del att leva upp till! Vi får väl se hur mycket det blir i år. Jag kanske lägger mer krut på stämningen än maten i år. Kanske blir det ett helt engelskt julbord, det har jag funderat på. Vore lite roligt med kalkon!

Ett år gjorde jag ett helt ekipage i pepparkaksdeg, hästar, släde, stugor ...








Nejlikeapelsiner får det bli i år igen!
Engelsk julbord plus Janssons får det nog bli!

Julmarknad med gammeldags karusell. Mindre hemmapyssel, mera julmarknader, tycker jag!

Julaftonskväll förra året

7 kommentarer:

Monica sa...

Ljuvligt underbart att se allt:-), om vi bara ta nejlikeapelsinerna såg jag de hade lagt dem på ett våningsfat modell mindre, bara det gav så mycket julkänsla. Och allt jag såg här gjorde mig hungrig:-)

Saltistjejen sa...

Wow!! Vilka juldekorationer och vilken julmat du gjort tidigare! MEN själv känner jag att det känns väldigt tidigt med jultänk och julkänslor innan 1:a advent... ;-) Jag är alltid så sen. Hahaha!
Här börjar ju julen annars mer officiellt efter Thanksgiving, men redan nu finns massor med julsaker i affärerna.
Kram och ha en toppenfin helg!

Trillingnöten sa...

Men åååååh! Jag blir alldeles exhalterad här alltså...julmat, pepparkakor, pynt! Allt i ett liksom...härliga tider! Vi åt kalkon förra året och det blev supergott med min specialstuffing och cranberrysauce!

Steel City Anna sa...

Mamma: Man glömmer lätt vad man gjort tidigare år! Jag undrar hur jag tänkte när jag gjorde egen pepparkakssläde med hästar :) Blotta tanken gör mej matt.

Saltistjejen: Jag börjar få julkänslor i augusti :) Ju tidigare desto bättre tycker jag. Ofta jobbar jag på själva juldagarna så det gäller att njuta innan. Trevlig helg!

Monica sa...

Anna, just pepparkakssläden har jag också haft funderingar kring *skratt*, och vet att det inte var påverkan hemifrån;-), fast långt tillbaka så åkte min farmor och farfar släde på jularna.

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: Tänkte väl att du skulle uppskatta det här inlägget :) Om inte stuffing-receptet är hemligt vill jag gärna prova det :) Har bestämt mej nu, i år blir det kalkon :)

Monica sa...

Just kalkon gjorde min endaste moster vartenda år! Och det är gott men jag har aldrig gjort det själv.