söndag 3 februari 2013

Melodifestivalen

Börjar den alltid såhär tidigt? När jag upplyser min mor om det så säger hon "jaha, så det är därför som det står om den överallt!". Jag blev själv lite överraskad igår och då har jag ändå ett visst intresse. Dock orkade jag inte titta igår, vi åkte och handlade istället. Jag gillar att många mataffärer har öppet dygnet runt. Men nu har jag tittat på en tredjedel ungefär, tycker inte att det var särskilt bra iår. Programledarskämten var på låg nivå och det var ingen låt som jag inte skulle skämmas för om den vann, även om jag ser fram emot Porslin i engelsk översättning. Ambitiöst svårmod och glitter blev en förmodligen ofrivilligt humoristisk kombination. Blir det bättre kanske? Jag skulle ju annars tänka att man inleder med ett starkt startfält för att skapa intresse, och så blir det ännu värre i mitten och till sist en skaplig final. Kan vi inte ha bara en enda tävling igen? Det här är inte roligt längre, det känns faktiskt ungefär som i Järvinens text:

Så du..
Vi kör väl
Om inte för vår
egen skull
Så för barnen
Och dess lugn
Och du..
Ser du
Kanske känns som 
skit för dig
Men tänk på hur
det är för mig.




2 kommentarer:

Monica sa...

Skönt jag inte tittade på eländet och hörde den texten:-), men den stora tävlingen kanske jag ser.

Steel City Anna sa...

Ja, du missade då inget särskilt men texten var lite rolig :)