söndag 19 oktober 2008

En bra dag med de nya landsmannen

Nojd!
Idag har jag pa en och samma gang fatt uppleva tre olika bra saker till med England, att lagga till min lista:
  • Artiga barn. Helt snallt och sondagsfint halsar tva mellanstadiealderbarn pa mej nar de staller sej for att vanta pa samma buss som jag. Dom fragar ocksa 'how do you do' och kallar mej for Ms (med tonande z, ej att forvaxla med Miss).
  • Pa Lidl, detta konstiga stalle, later en snall dam mej ga fore i kon for att hon hade sa manga saker och ar sa langsam. Jag var naturligtvis tvungen att neka manga ganger (se inlagg "Konstiga saker som engelsmannen gor") och saga oohh nonononononono no need please sorry thank you och ursakta manga ganger (fast jag faktiskt hade ganska brattom till bussen o damen verkade vaaaaldigt langsam) men till slut gick jag fore iallafall och tackade hejdlost for detta. Men det var en snall och fin gest tycker jag.
  • En tjej erbjod mej sitt busskort som hon anda inte skulle anvanda mer idag. Mer sant i Stockholm!

Jag har en lang vecka framfor mej med inga alls lediga dagar, men kanner mej ganska redo for detta anda.

Varfor handlar jag pa Lidl undrar nagon nu kanske. Jo, tysk mat ar mer lik svensk mat an engelsk mat. Dom ater bland annat sill, tanka sej, och inlagd gu
rka. Dessutom finns det massa danskt kott och goda ostar, samt lax fran Norge. Inget ont om tysken.

Inga kommentarer: