tisdag 28 oktober 2008

Elakt, men roligt

Annu en tisdag, murrig och gra. Ja, da gor man vad man kan for att muntra upp sej. Som Percy Nilegard brukade saga, vissa saker ar 'elakt, men roligt'. Det har ar en sadan sak:

http://www.hemmetsjournal.se/Handarbete/Sok/sticka/Free-Form-Knitting/


Amoban???

Leendet pa hon som haller upp kudden 'eeehehehehe den ar sa ... kreativ... eller? hehe'

Och sa den magnifika trojan... Kom igen!

Humor!

Jag fattar liksom inte vitsen heller. Alla tre sager att det ar sa bra att gora nat av alla restgarner fast anda sa har de behovt kopa till nytt garn, lagt ner massa arbete och sa blev det sahar! Varfor inte folja ett monster liksom.

Ja, de var allt fran mig idag. Jag forbereder mej mentalt for ett 27 (!) timmars pass pa jobbet. Det ar som ett maraton i talamod. Jag forbereder mej genom att ata mat fran IKEA, lax med graslokssas och kokt potatis och artor. Jag saknar Sverige mycket idag.

En grej om potatis - har saljs potatis i sma sma plastpasar. Datummarkta. Bast fore markta. Tvattade. Jag vill ha Konsumberg av smutsig, jordig potatis som man maste skrubba och skala for att kunna ata! Likadant med lok. Lokberg efterlyses! Jag gillar att grava och hitta den basta loken. Inte ens detta noje far jag ha.

Inga kommentarer: