söndag 19 oktober 2008

Tidiga tankar om mitt jobb

saker som jag gör

utan att hamna utanför normalkategorin och få egen stödpersonal:

blir yr i huvudet på Ica Maxi/Tesco o Morrisons om det a) är för mycket folk eller b) för många roliga saker att välja på som inte kostar skjortan eller c) båda ovanstående alternativ

tvångstankar angående städrutiner, till exempel mirakeltrasar kranar i kök o badrum bara för att jag en gång som fattig student satt hemma o kollade på UR en deppig förmiddag och hjärntvättades av en polsk städtant som sa "aldrig städa utan skiner!" samt "aldrig stöda utan sunt förnuft, inte vatten på TV:n!"

rangordnar oväsentliga saker jag ska göra och kan sen inte ändra ordning, som till exempel att tvätta efter att jag ätit om jag blir skithungrig istället för tvärtom

blir nervös av att vänta på bussen

helst inte pratar om det inte är så att jag tycker att jag kan bidra med något väsentligt eller helst av allt, nåt uppmuntrande

överser med nästan allting, särskilt om det går att skita i det för mig personligen

tycker att ovanstående erkännande är hemskt själviskt och ytligt men överser med det också

pillar på små papperslappar i min väska

Jag här haft en riktig skön dag idag faktsikt. Riktigt najs. Jag gillar mitt nya jobb helt fantastiskt mycket och förmodligen är jag lite autistisk själv. En tjej jag stödjer svarar alla mina förslag med "what' s the reason for it?". Så länge jag har ett vettigt skäl är det lugnt. Eller att jag åtminstone kan förklara hur jag tänkte eller menar eller vad jag vill uppnå. Motiv och baktankar. Allt får hon ur mig. What's the reason for it? Jag gick hem och funderade på det, och på alla saker jag gör, som jag inte vet varför. Vilka krav man ställer på alla andra jämt. För en gångs skull ett motkrav från underläge, det var befriande. Sweet dreams...

Inga kommentarer: