onsdag 29 oktober 2008

Att vara tio ar

Nu ar det halvtermin har, half term som det heter. Hostlov, med andra ord. Det innebar att man far aka buss med folk som ar tio ar och alltid befinner sej i klungor av minst fem stycken, alltid tjejer. Denna art av manniskoslaktet har jag fatt nojet att betrakta idag eftersom jag akt bisarrt mycket buss, och onskat att jag var som dem har jag ocksa, dar jag sitter och ar vuxen och schemalagd och helt svartkladd. Tio-ariga tjejer har grymt med sjalvfortroende, iallafall i grupp, ar ointresserade av killar och pratar istallet om sina hamstrar, som alla heter nagonting i stil med 'twinkle toes'. De ar kladda i rosa och har valdigt mycket diadem och stora harsnoddar av sammet. Med stolthet bar de ocksa glitter, palskragar och snoddar med fluffiga bollar pa. Och sa fnittrar de, hela tiden. Inte en enda mening kan de avsluta, utan att avbryta med lite fnitter. Tank om man skulle vara sa nu, som vuxen. Vad arga folk skulle bli.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej älskling, nu har jag läst allt du skrivit och det värmde mycket att jag stod först på "saknarlistan", det gör du alltid på min, käraste barn.

Pappa kommer imorgon och då får du titta noga i hans resväska! Puss och sov så gott! Hälsa maken godnatt också!

Anonym sa...

Och snart kommer jag också och hälsar på er båda, vad roligt det ska bli. Puss